19 February, 2010

apa yang bermain di fikiran anda

"Aku berfikir, aku wujud /I think, therefore I am(cogito,ergo, sum), ayat yang dipopularkan oleh tokoh falsafah Perancis iaitu Rene Descartes, melalui teknik keraguan yg diperkenalkn unt mencari dan membuktikan kewujudan manusia.

Sebagai seorang manusia kita sepatutnya menjadi seorang berkesedaran dan sedar akan kesedaran masing-masing. Apabila kita sedar maka kita dikatakan wujud. Namun apa yang berlaku pada dunia kini? Masyarakat telah dilalaikan,disibukkan atau menyibukkan diri dengan perkara yang tidak bermanfaat. Sesungguhnya telah berjaya musuh-musuh Islam apabila masyarakt Islam Khususnya tidak lagi mengambil berat atau memikirkan langsung nasib saudara seagamanya di serata dunia. Umat Islam kebanyakannya telah diresapi dengan jarum-jarum halus musuh Islam. Antaranya yang paling hebat melanda dunia pada ketika ini adalah "hedonisme". Boleh dikatakan manusia kini hanyut,lalai,terbuai-buai dengan agenda musuh ini. Artis diagungkan,Ulamak dihina. Cara hidup Sekular diamalkan,pemimpin-pemimpin dunia Islam menjadi boneka barat. Akhirnya menyebabkan manusia tidak lagi sedar dan tidak lagi mempunyai kesedaran terhadap dirinya sendiri.
Untuk apa aku hidup di Dunia pada ketika ini??

Jadi untuk seketika ini, jika anda sebagai sebagai manusia,amati gambar di bawah, fikirlah buat seketika buat kanak-kanak di palastien..Moga-moga akan terbit di dalam lubuk hati untuk berdoa agar Allah memberi pertolongan kepada pejuang-pejuang Islam di seluruh Dunia. InsyaAllah.
















No comments: