17 October, 2010

Good Luck 4 your Final Exam


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini






Assalamualaikum

EXAM
kita bertemu lagi,perkataan "Exam atau peperiksaan" selalu menjadi mimpi buruk buat insan yang bergelar pelajar. Setelah penat belajar, peperiksaan menjadi medan sejauhmana ilmu yang dipelajari itu dapat dikuasai..Namun ada juga sesetengah orang yang menanti-nanti peperiksaan. Terpulanglah bagaimana penilaian anda terhadap peperiksaan..

UJIAN

Yang pasti setiap orang pasti akan diuji. peperiksaan hanyalah ujian yang dinilai oleh manusia, namun kita kadang-kadang terlupa bahawa kita diuji setiap saat,setiap minit dan setiap jam. Penilaian terhadap kita dicatat sejak ia timbul di dalam hati..jika baik niat di hati kita telah lulus,jika niat baik itu dilaksana kita lulus dengan cemerlang sekali..tapi jika niat di hati telah buruk,kita masih lagi mempunyai peluang untuk lulus,tapi jika niat buruk itu dilaksanakan kita telah gagal..

Al-Furqan Boleh

18 oktober 2010 menjadi tarikh penting buat anak-anak pelajar di Furqan. Sudah pastinya peperiksaan Akhir Tahun 2010 menjadi kayu ukur sejauh mana pencapaian mereka sepanjang tahun ini. Alhamdulilah,dengan izinNYA,sudah setahun saya di sini..
semoga anak pelajar Al-furqan berjaya ujian di dunia dan Akhirat.begitu juga dengan saya dan juga Anda.InsyaAllah.

Jom kita tgk wajah-wajah kecil menjawab peperiksaan sebelum ini.Pic-pic ni saya snap menggunakan camera tepon ja,tapi gambar boleh la tahan..layan na. moga doa anda membawa kejayaan buat mereka..













*ada yang bersungguh,ada yang mengantok,ada yang jeling-jeling kawan sebelah ada yang pening sampai garu kepala. Apa pun Al-Furqan Bolehh..
Good luck..

1 comment:

Anonymous said...

moga cemerlang ujian manusia..
cemerlang gak gan ujian Allah..

prophet says:Path to the heavenis through GREAT TEST..and path to the hell is by following your SHAHWAT..