12 August, 2011

Muslimah





Assalamualaikum,Marhaban ya ramadhan..Alhamdulilah saya masih lagi diberi kesempatan di antara celahan ruang masa yang pantas berlari untuk mencoret sesuatu buat pengunjung yasin side..

Setelah sekian lama membiarkan ruangan ini sunyi daripada sebarang perkongsian,InsyaAllah kali ini mungkin kita dapat berkongsi sesuatu. Moga-moga coretan yang tidak seberapa ini dapat menjadi salah satu susunan-susunan bata dalam kita membina jambatan ilmu di dunia ini.

Sekmen Ceria Pagi di IKIM.FM sentiasa menarik perhatian..Pagi ini,peringata DJ bertugas berkaitan muslimah sejati masih ligat bermain di fikiran. Akhirnya desakan ini menggerakkan jari-jemari menekan punat-punat di papan kekekunci laptop..

"Tahniah kepada para Muslimah yang awal-awal pagi lagi bangun menyediakan sahur buat anak-anak dan keluarga,menguruskan rumah tangga sehingga ke malam hari"

Itulah antara kata-kata DJ bertugas pagi ini yang membuatkan saya terkenang pegorbanan seorang ibu..Masuk kerja tanpa perlu di punch In,dan tidak ada Punch out buat mereka..tanpa kenal erti penat dan jemu.terus menaruhkan bakti buat anak-anak da suami. Hanya Redo Allah yang dicari..subahanaAllah,hebatnya motivasi yang ada dalam diri seorang Muslimah yang terus menggerakkan seluruh kuderat demi Agama Islam..Medan Berjuang mereka di mana-mana sahaja..sama ada di rumah mahupun di tempat kerja..InsyaAllah besar pahalanya di sisi Allah.

Putaran lagu baru Nazri Johari di IKIM bertajuk Muslimah terus mengiringi ke tempat tujuan pada pagi ini..





Berdoalah buat wanita muslimah dalam hidupMu.Moga mereka sentiasa mendapat keredoan Allah s.w.t.Amin






2 comments:

Anonymous said...

ayah sejati x dak ka?hujan panas dia keja..x dak ka habuan tok dia?hee

yasin said...

InsyaAllah ada habuan utk dia di Akhirat bro..hehe