30 April, 2012

Cerita BERSIH 3.0




Macam-macam berita,ulasan,dan tanggapan yang dibuat oleh pelbagai pihak setelah berlakunya perhimpunan BERSIH 3.0. Kehadiran RATUSAN RIBU rakyat dalam perhimpunan tersebut seharusnya memberikan mesej yang cukup jelas kepada Perdana Menteri bahawa rakyat malaysia mahukan perubahan dalam pilihan raya yang ke-13.

Saya sudah menjangkakan kerajaan UMNO/BN akan mempertahankan tindakan anggota keselamatan yang bertindak ganas terhadap peserta Bersih. Tidak dinafikan juga terdapat dikalangan perserta yang bertindak diluar batasan seperti mana yang ditunjukkan oleh Media Arus Perdana berulang-ulang kali seolah-oleh polis menjadi mangsa,namun saya yakin yang memulakan provokasi ialah SB-SB yang menyamar dalam perhimpunan tersebut.

Kerajaan juga haruslah Adil memberi akses kepada penganjur Bersih mengemukakan bukti di media arus perdana,bagaimana polis bertindak ganas ketika berhadapan dengan  peserta bersih.
kita akan lihat bagaimana kerajaan berupaya menyekat maklumat yang mengalir dalam internet..Manipulasi cerita dan penipuan dapat dilihat dan dinilai oleh rakyat yang sekarang semakin meluat dengan UMNO/BN.

JOM KITA LIHAT HEBATNYA POLIS BERAKSI


 polis terajang demonstran ramai-ramai
 







roda-roda kuala lumpur








Polis  ibarat "Tongkat di tangan orang yang ZALIM" apabila disalahgunakan.







Lihat,nilai,dan buat keputusan demi masa depan generasi Malaysia..Selamatkan negara ini daripada penzalim.



No comments: